fredag 28 augusti 2009

Nellie...














Denna vecka har varit lite rolig. Nellie fyllde 1 år på måndagen och vi firade henne med pompa å ståt. Jag av alla fick ansvaret att köpa presenter till henne JAG. Jag som köpt typ 3 saker till Klara på 5 år. Jaja, in till Allum (köpcentra) kolla saker till henne som Hon behövde. Lisa hade sagt 3-5 saker till mig och jag kom ihåg 2. Men jag fick köpt lite i alla fall. Hon fick så mycket ändå. Barna passade på att bli dåliga oxå efter detta Klara hade feber en dag Nellie hostade hela natten mellan mån till tisdag. Vi som hade tänkt att åka till farmor. Men på onsdagen var vi igång igen lite ändå, Klara började simskolan igen hon var jätteduktig. Kalas på onsdagen för svågern Patrik.


Torsdagen planerade jag och Klara en 3-rätter middag för vi hade 4 årig brölloppsdag jag & Lisa.

Det blev, kokta rödbetor med chevreost och pinjenötter och ruccola till förrätt, masala marinerad fläskfilé med ris till varmrätt och glass och chokladsås till dessert. De va jättegott !!!


Idag fredag har också varit intensiv, Klara dagis, äta lunch med Nellie hemma, hämta Klara sedan BVC med Nellie, 2 sprutor. Tillbaka till dagis med Nellie som skulle träffa sin nya fröken Johanna för första gången, det gick jättebra. Så nu är vi lite trötta hela familjen. Tänkte ta ett glas rött vin, men nu ska vi hämta Lisa vid stationen, det regnar, REGNAR. Så jag tar ett sedan.


Snart helg, skönt men nu ska vi måla trappan, kräftskiva på kvällen. Så söndagen blir lugn, jag lovar..


Nästa vecka börjar vi skola in Nellie, det ska bli mysigt.......


Många kramar Henrik

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna