torsdag 17 september 2009

81 dagar kvar.

81 dagar kvar var det då. Ja tiden den går fort. Denna vecka har jag i alla fall fått gjort en hel del. Jag har fått färdigställt trappan inne, fixat trösklar under dörrararna på ovanvåningen satt en liten list i arbetsrummet och fått målat detta rum vitt, som var en smutsig tapet innan, lite grå aktig som vi har haft sedan vi flyttade in och gjorde ordning rummet. Jag har även fått målat förrådet som hade tappat färgen. Men det återstår en hel del. På måndag kommer killen från Australien som Lisa har fått kontakt med och kollar om vårat hus är något för honom att hyra.


Vi har även jagat försäkringar som vi ska ha när vi åker till Miami.  Det ÄR verkligen en djungel, men det lutar åt If-skadeförsäkringar dom hade dom bästa villkoren för att som vi åka utomlands en längre tid. Hos dom ingick det en hemförsäkring i Usa, de va bra.



Lilla Nellie fortsätter att övertyga på dagis hon går in som en stjärna och vinkar hej då till sina och sedan leker hon hela dagen. Nu har Mormor och Morfar hämtat barnen några dagar och det har gått jättebra.


Igår onsdag var jag och Klara på simskolan igen, det går framåt för henne, hon blir bättre och bättre. Nu har vi inga simkuddar längre så hon lär sig att hantera vattnet utan dessa så nu får hon simma hela tiden. Efter sim skolan åkte vi hem för att packa bilen för att köra till Uddevalla, där Sandra mötte upp oss, för att Klara skulle till Farmor i Strömstad för att bli omhändertagen. Jag och Lisa tackade så mycket för hjälpen med detta och fick utav detta en magsjuk liten Nellie natten till Torsdag. det har varit en liten jobbig natt för oss men jobbigast för Nellie. Nu har jag försökt med , välling, macka, rivet äpple(råd från farmor) nähädu inte, nu försöker jag med Havre Fras flingor och detta kan hon tänkas sig. Vi får se hur det går.
Många kramar Henrik.

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna