tisdag 19 april 2011

Jag och ungefär 30 000 till….

Boston Marathon 2011


Denna dag var en otroligt rolig dag. Men det märktes vilken orutin vi har på sådana här stora evenemang. Vi hade bjudit folk från östra Boston och några från västra Boston. Fam Wolf från Mölnlycke som bor i östra delarna av Boston, hade 1 timme bara till spårvagnen sedan tog det dom nästa 1,5 timme med tåget hit. Men dom hade det bra för dom åkte med det tåget som gick längs Beacon Street, så dom såg loppet fast på tåget. Här efter en låång tur kommer dom med Lisa.

Några från Lisa´s jobb som också bor öster ut kunde inte ens komma pga av all trafik.


Men när nu alla hade kommit efter många om och men för att se loppet, så hade vi riktigt trevligt. Barnen sprang och hejade dom vuxna stod och pratade och jag grillade. Stod väl i nästan 3 timmar vid grillen, men det var roligt för jag såg ju loppet samtidigt.

Här kommer Herr Polis mot mig !!
Det bjöds på lax, lax hamburgare, korv,  kött i olika former, majskolvar, sallad, bröd, öl, vin och läsk.

Det här med öl hade vi heller ingen koll på. Grannarna stod och drack på gatan och trodde väl vi att det var okej. Det var ju vårt första Marathon.

Men vad vi hade fel. Herr Polis kommer fram till mig eftersom jag står med en öl i handen självklart och säger….

- Jag ser inte allt idag men står du öppet med ölen är jag tvungen, men du kan väl ha den i en påse eller något så ser jag ingenting. Ha nu en trevlig dag. Sa han med glimten i ögat. Sen gick han vidare.. Trevlig kille han !!!

Loppet i sig var också en upplevelse, dom första kom till oss runt 11 tiden och det var dom rullstolsbundna. Först kvinnorna och sedan männen. 

Därefter kom Damerna Elit och sedan Herrarna Elit. När dom kom till oss hade dom 7 km kvar. I både damerna och herrarnas klass hade man varit som en snigel i jämförelse med dom. fasen vad fort det "gick" fast dom hade sprungit 3, 5 mil INNAN. Man blir imponerad…..

Sedan var man ju depå stopp också för vissa. En som ville ha bröd och en som bara ville ha en slurk Cola light. Vad gör man inte för att stilla det dåliga samvetet…..

När klockan var runt 4 på eftermiddagen så började dom att ta bort avspärrningarna från våran gata. Då hade ju dom flesta sprungit förbi oss. Inte alla men nästan. En liten stund efter detta så kom 3 STORA bilar som städade gatan efter dom sista. Några fick gå åt sidan för att inte bli överkörda så visst fanns det dom som kanske inte kom i mål, men dom kämpade iallafall.

Nu stänger vi för idag !!!



Ledaren






Sjukhus tält

Ted och Lisa diskuterar

Nellie fått korv

Hunden måste ju va med




Våran granne, Garry och Jack(lillen)



Kaka såklart

Lisa med kollegor

Ja mamma ja kommer snart !!!

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna