måndag 22 augusti 2011

Fick ett svar!!

Skolan ska börja idag. Men efter att inte ha hört ngt från ngn lärare från Lernia skickade jag en fråga imorse(amerikansk tid). Då kom svaret!!!

Efter detta svar vet jag inte hur jag ska göra. Får försöka att få dom att inse att så kan det ju inte funka. Jag läste ju i våras med förtroende från en annan skola.



Om personen inte kommer till Sverige alls under kursen så han kan skriva prov eller göra andra obligatoriska moment, måste han skaffa en kontaktperson i USA som kontaktar dig. Kontaktpersonen ska annars kunna vakta prov som du e-postar till den. Det kan t.ex. vara en lärare på nån skola, eller nån kontakt på ambassad eller Svenska kyrkan. Denna kontaktperson måste etablera kontakt med dig och du måste känna förtroende för att detta är en riktig person (t.ex. att du kan hitta den på skolan/ambassadens hemsida eller att den har en officiell e-postadress därifrån och inte någon hotmail-adress eller liknande. Men det är du som avgör om du känner det förtroendet. 


Bästa studieresultat brukar erfarenhetsmässigt vara att läsa med lektioner. Om du finner att du ändå vill genomföra kursen på distans från USA så måste du skaffa en kontaktperson (för prov) på en skola, ambassad eller Svenska kyrkan. Den personen måste kontakta mig och Peter och vi får bedöma förtroendet för denna person. Därefter kan vi skicka studieplan och förutsättningar.

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna