onsdag 7 december 2011

Wegmans

Jag bara älskar denna affär.  Tyvärr så ligger den nästan 50 minuter bort. Jag upptäckte butikskedjan när vi var nere i Pennsylvania hos Jocke och Therese. Det kommer att öppna en bara 10 minuter ifrån oss, men det händer 2014. Så tyvärr får man inte uppleva den tror jag.
Men i alla fall, butiken har verkligen allt som en kund vill ha det är verkligen en fröjd att gå i denna butik och dom gör verkligen allt själva. Ja kanske inte allt, men dom har en avdelningen där dom gör Sushi en där dom gör cupcakes och egna avdelningar med alla färskvaror dom skär till alla grönskar och förpackar. Det ska också sägas att  som jämförelse att dom tar i svenska pengar KNAPPT 7 kr/kg för bananer.

Denna butiken hade även en avdelningen med alkohol haltiga drycker. Stor som ja jag vet inte men stor var den. 1 fjärdedels fotbollsplan kanske...

Men på vägen dit efter vi lämnat Lisa på jobbet(regnade en del) och efter Nellie somnat i bilen(vaknade kvart i 6) så kom vi till en betalstation på motorvägen. Man skulle betala $1,25.

Va jag har ju inga kontanter och efter min erfarenhet så visste jag att det skulle kosta mig $20 i böter om jag inte hade pengar. Anledningen att jag visste det var att en klasskompis till Klara vars mamma fick betala detta. Så det var bara att sätta på varnings blinkers och ställa sig åt sidan och leta i bilen och jag fick ihop efter mycket räknande........ $1,27 !!! Dom 2 centen fick han i luckan för han var så snäll att räkna alla dessa mynt.

Så väl där så köpte vi ost, leverpastej och en yougurt som barnen tycker om..... och en del annat. Man skulle ju kunna köpa hur mycket som helst i denna butik. Men det går ju iiinte.


Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna