måndag 28 mars 2011

En helg går så fort

Så är det måndag igen. Men vi har fått gjort en hel del ändå denna helg.

Lördagen åkte vi till South Shore Plaza för att handla, vår och sommar kläder till barnen. Dom skulle ha ett fint H&M där och mycket mycket annat. Så vi var där vid 10- tiden när dom öppnade när det gott en halvtimme så var Nellie hungrig så det var bara att gå till The Food Courten med henne. Lisa och Klara fick handla ensamma. Men det gick bra, Klara och Nellie fick så många fina kläder. Så idag var Klara uppe kl halv sju och visste precis vad hon skulle ha på sig, Jeans och en klänning ihop. Efter ha använt kjol i 5 månader så var det kul att se henne i något annat.


På Lördag morgon fick Lisa också ett mail från Anna som jobbar här och frågade om vi ville med ut på kvällen med barnen och äta.  Vi skulle gå på Border Cafe en Mexicansk Restaurang. Självklart ville vi de. Totalt var vi 16 personer för det kom andra från Lisas jobb också med barn. Så det var 10 vuxna och 6 barn. Så efter erfarenheten som vi har med våra barn så hade vi med oss våra dvdspelare och mycket riktigt, efter middagen så var barnen rastlösa. På med 2 filmer och alla barnen satt stilla i 45 minuter så vi vuxna kunde umgås. Föräldrarna tackade så mycket.














Söndag och barnen sov liiite längre iallafall. Men sedan var det fullt ös igen. Jag åkte och handlade inför helgen. Känns skönt att veta vad man ska ha varje vecka. Vi har ju nu mera 2 Bloggar för er som missat detta. Fam Buvall´s "små" Recept heter den och där försöker jag lägga in så många goda recept som jag bara hinner. Det är rätt kul för nu har vi 6 olika ställen i USA som följer den. Massachusetts, Florida, Texas, California, Pennsylvania och så har vi New York. Dom första 5 staterna har vi vänner i men i New York har vi inga??

Medan jag handlade mat så to Lisa barnen ner till Coolidge Corner för att fika. Det var kallt men soligt så barnen var beredda.

Men efter jag handlat så ringde Lisa mig och sa att Nellie börjar bli trött och frågade om jag kunde hämta dom och självklart gjorde jag det, för det var KALLT riktigt kallt ute.

Eftermiddagen åkte iallafall Lisa för att handla till sig själv. Jag tog barnen ut i det fina vädret. Så nu hon kom hem med en heldel till sig själv och ännu mera kläder till barnen.

Som sagt en shopping helg men barnen behövde verkligen kläder.

Så imorgon är det min tur…..

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna