måndag 21 mars 2011

Intensiv helg

Fredag kväll och lite mys. Nja, barnen var trötta efter en tuff vecka. Värst var det väl för Klara. Förra veckan var intensiv. Det var något varje dag, var det det inte simning så var det playdate eller lek i parken med Alex och Tess. Fredagen kvällen var dom i alla fall trötta. Jätte trötta. Lisa kom hem sent också på Fredagen så det var lite tufft. Men vi hade Tacos och Klara åt 3st och Nellie 2 st portioner med Tunnbröd. När Lisa kom som sagt var det nästan läggdags för dom små. Men dom somnade gott med mat i magen.

Lördagen skulle vi ha gäster. Så det bar av till affären för att inhandla kvällens middag. När Lisa gick in i affären passade jag och barnen på att köpa glass.
Mest för att Lisa skulle få handla lite i lugn och ro. Men som ni vet är ju våra barn glass fantomer. Så Lisa han knappt igenom fruktavd som ligger först i butiken innan dom eller vi kom ikapp.

Som sagt på kvällen kom Fam. Davidsson, P-O och Pernilla med 3 barn. Dom har vi har träffat igenom Patrik & Helena. Vi hade en mycket trevlig kväll med god mat och lite vin. Barnen hade också roligt och höll på till klockan 10. Då det var dags att för dom att åka hem.





Söndagen var det så dags för nästa gäster. Denna gång hade Lisa bjudit in Anna med familj. Anna jobbar också i Göteborg annars. Vad hon jobbar med här vet inte JAG. Men vi bjöd på lunch och dom hade med sig en Brownie/Kladdkaka med färska Jordgubbar. Den åt vi nere i lekparken mest för att barnen behövde leka av sig och att det var så fint väder så det var skönt att vara ute.

Anna och hennes man Lucas var väldigt trevliga och vi hade en trevlig eftermiddag. Det spelades fotboll och basket. Lucas var en liten sportfåne som en annan så vi stod och sköt lite bollar mot korgen.

Dom begav sig hemåt vi halv 6 tiden och då var våra barn SÅ trötta. Nellie var så trött att hon inte ens åt någon kvällsmat. Klara gick och la sig halv sju med en film och nästan somnade direkt.

Måndag morgon. Man vill ju inte väcka !!!

Lucas var rolig, han gav mig en hobby. Han samlade på "Quarters". Det visade sig så att bak på varje Quarter finns det en delstat med olika motiv. Tex, Florida har en rymdraket.
Han saknade 8 delstater tror jag det var. Så nu var det bara ner i bilen och hämta alla Quarters och jag hade 6 olika delstater. Men av dom var en stat som inte Lucas hade så han fick den av mig. Jag ska ju vara här en stund längre än han så jag hinner nog, hoppas jag samla ihop alla. Annars får jag väl begära tillbaka den….

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna