fredag 6 maj 2011

Fasen vad 40 år går fort !!!

40 år
00:05, Torsdag 1971


40 år, usch vad tiden går. Jag kommer ju ihåg när jag åkte skridskor hos Mormor och Morfar längs deras hus i Kungshamn och det är ju 35 år sedan eller när jag fick nya benskydd och fotbollsskor ja hela utrustningen för fotboll av Morfar varje år när man fyllde eller när Faster Kajsa kom med 2 paket Ballerina kex när man fyllde, Pappa byggde tåg bana i lgh på Smögen, man badade i Albertina hos Farmor och Farfar på Smögen för 35 år sedan. Man sprang dit på morgonen i bara filsingarna med kusinerna. Kommer ihåg när jag spelade tennis med kusin Patric och jag fattade inte reglerna och han blev galen. Var hos moster Marita en vecka varje sommar och jag ville bara spela fotboll eller bada.

Pappa som lärde mig att spela pingis på Smögen, tror jag var 10 eller 11 när fick brons i både singel och dubbel i Smögen mästerskapen. Kommer ihåg när jag kom 2:a i skolmästerskapen efter en viss Sven i pingis. Var kär i Sofia när jag var 8 och vi hade samma gula gummistövlar. Förstörde Farfars gamla fiskarstuga, var ju inte bara jag! fast efteråt kom det fram att vi hade förstört Fiskar Kalles stuga, oooops!!!

23 år sedan!!!!
Minnen finns det gott om och en av dom starkaste är ifrån dagis i Kungshamn när Morfar Elof hämtade mig på sin Cresent Moppe varje fredag och jag fick sitta på tanken och gasa "själv". Eller när man lurade Mormor Margit att man "bara" hade tagit EN glass. Fast hon hade koll på dessa glassar. Det var ju Kusin Patric som var chef över glassarna. Fast han nekar nog….

Sedan har man ju förträngt mycket. Som när jag som 3 åring cyklade själv till Mormor och Morfar på min 3 hjuling eller hängde i kylskåpsdörren och fick sedan sy 3 stygn men inte väckte Mamma utan sprang tills hennes vänninna och väckte henne kl 03:00 på morgonen. Mamma var ju trött !!!! Eller sprang rakt ut från bryggan i Tångetbadet och trodde jag kunde simma, var nog 4 år då. Tur det låg en farbror där och tog emot mig. Annars hade jag inte skrivit detta nu…..

Men dom största minnena är ju ändå från "mina" barn……. Klara och Nellie.

Ja, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men idag är det min dag min STORA DAG. Så jag avslutar här.

Kram på er !!!!!
Detta är tydligen JAG………….enligt ett ja vad vet ja………..

En person som är född den 6 maj 1971 har stjärntecknet Oxen

Från 20/4 till 21/5.
1971-5-6
Oxen är jordnära och hemmet är oxens borg. Den kan gott sägas att oxen är det mest typiska jordtecknet. Oxen älskar allt som är vackert och njutningsfullt såsom god mat och dryck, konst och musik, blommor, dofter, erotik, komfort och skönhet i alla dess former. De lägger stor vikt vid det materiell och vårdar ömt sina vackra saker, gärna i hemmets trygga vrå. 

Oxar är praktiska, realistiska, lugna och metodiska, De arbetar hårt och med stor uthållighet. De är principfasta, envisa, stabila och självmedvetna men vill inte gärna ta några risker utan är i regel nöjd som det är. Humöret är lugnt och välbalanserat förutsatt att Oxen inte blir tillräckligt retad förståss. Då kan de bli riktigt arga och de är dessutom ganska långsinta så det tar tid innan de glömmer en oförätt. I grund och botten är dock Oxen tolerant och pålitlig och de försöker alltid att se de goda sidorna hos sina vänner. 

Oxar älskar att koppla av i en behaglig miljö men har nästan alltid en speciell närhet och längtan till allt som har med naturen att göra– sådd, skörd och trädgårdsarbete, även om de bor mitt i en stad. 

Med sin känsliga, jordnära personlighet är Oxarna ofta estetsikt lagda och kreativa. Den älskande Oxen är trogen sin partner och är beskyddande och ömsint om än något svartsjuk. De ogillar förändringar, speciellt sådana som är påtvingade, och de kan vara ganska konservativa och moralistiska. 

Lämpliga yrkesval: Allt som har med naturen eller konstnärlighet att göra, ex Musiker, arkitekt, konsthandlare, blomsterhandlare, jordbrukare, eller egen företagare 

Känsligaste kroppsdel: Halsen.

Bra egenskaper

Tillgiven och lugn 
Skicklig i affärer ???
Tålmodig och pålitlig 
Är sensuell och sexig :)
Varmhjärtad
Ställer alltid upp !
Generös!

Mindre bra egenskaper

Maktälskande 
Kan vara en tråkmåns 
Envis och orubblig i åsikter 
Njutningslysten och girig 
Lättjefull och bekväm 
Kan bli fruktansvärt arg





Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna