torsdag 18 mars 2010

Ikea och NHL-Hockey

Antligen fanns våran utemobel på IKEA. Det har varit nagra turer kring denna mobel. Forsta gången jag var dar, var 3 mars for då sa dom att dom hade fått in moblerna och dom fanns på natet. Nar jag val kom fram till IKEA som andå tar 45 min (om man åker ratt vag) så fanns dom på deras lager och ingen kunde hjalpa mig. Då sager dom att sommar moblerna skulle stallas fram runt den 15 mars for forsaljning. Så det var bara att vanda hem igen. Nar jag ringde i sondags 14 mars, så fanns dom inte heller men moblerna skulle komma in om 10 till 15 dagar? Bara att vanta tankte vi då.

Nu foll det sig ju så att jag skulle på hockey i tisdags så då passade jag på att åka inom IKEA eftersom det ligger bara 10 minuter från ishallen och dar står ju alla ute mobler. Dom skulle ju komma om 10-15 dagar sa dom ju i sondags. Det var tur att vi kollade eftersom det fanns bara 13 stolar kvar och enligt rykten får dom bara in en sandning av sommar mobler. Men nu har vi dom i alla fall och nu kan vi ata ute i helgen och fint vader ska det bli också.


Efter detta bar det av till arenan for att få uppleva sin forsta NHL match.



Denna match ar val inget att minnas tyvarr. Innan matchen borjade var det som vanligt i Usa nar det galler sport, mycket show. Nar matchen borjade sa var det hogt tempo och Florida hangde bra med. Det stod 2-1 till Washington efter 1:a perioden. 


Men nar 2:a startade gjorde Washington 2 snabba mål och matchen var avgjord. Washington lekte med Florida såg det ut som. Dom var battre pa allt.


Men det var en trevlig upplevelse måste jag saga. Det kommer definitivt att bli fler matcher innan man åker harifrån.

Nu langtar man till helgen. Vi ska grilla bada och bara ta det lugnt. På sondag vanskas det Svenska Skolan igen, men det ar bara trevligt att umgås med folk.

Kram
Fam. Buvall

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Haha.. dom där amerikanerna verkar lika pålitliga som spanjorer ;)
Snygga möbler!
Börjar bli riktigt avis på allt fint väder.. grr...

Bitte sa...

jättefina möbler, skönt att dom äntligen är på plats.hoppas ni får en mysig helg med mycke god mat på det fina bordet . hoppas lilla nellie är bättre nu kram på er

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna