tisdag 9 mars 2010

Mini professorn.



Lilla tjejen borjar bli stor nu. Nar jag hamtade henne igår så pratade jag med chefen over hennes Pre-School. Då sa hon att lilla Nellie borjar forstå engelska, lite grann. Okej, sa jag lite forvånad. Ja for nu nar vi ber henne om saker så gor hon det. Och det kan stamma, for nar jag lamnar Nellie på morgonen ber alltid froken om hennes blanket(snuttefilt) och hennes pacifier(napp) Nellie ger då froken henne dessa 2 saker. Kan vara att hon vet vad som galler, men jag tror nog att hon borjar forstå lite grann. Ropar någon bye t.e.x borjar Nellie att vinka. Lilla gumman vad ska du prata for språk nar vi kommer hem?

Igår var det dags for restaurang besok igen. Lisa skulle ut med några av sin kolegor på jobbet och ata. Dom hade varit i Coconut Grove, och det hade varit trevlig.

Jag och barnen gick då som vanligt till TGI. Basta med den, ar att det ar billigt och barnen tycker det ar mysigt. Jag åt 3-ratters med en ol och barnen åt hamburgare och kyckling med pommes och morotter och sallad. Detta gick på 200 kr. Alldeles lagom och enormt mycket mat. Man ar ju helt proppad efteråt.

Nar vi kom hem var kl nastan halv 7. Klara fick se lite på TV och lilla Nellie var det dags att forbereda for sangen. Nar klockan var 7 så frågade jag Nellie om hon ville sova. Hon tog då ut nappen ur munnen gav Klara en puss på mun for att sedan gå till toaletten for att borsta tanderna. Jag la henne ner i sangen och sjong Trollmor's sången på mitt vis, gick dar ifrån och hon somnade direkt.

Det var en trevlig kvall med barnen.

Kram
Fam. Buvall

1 kommentar:

Jag sa...

Nellie ser så otroligt glad ut på alla bilder! Ett sånt charmtroll! Jag ska skriva ut ett par bilder på tjejerna och ha här på jobbet. Saknar dem så!!

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna