söndag 12 september 2010

Hus och jobb fixande i Boston

I går kväll kom jag hem ifrån Boston. Det var en mycket hektisk resa men även väldigt trevlig eftersom en kollega följde med. Vi passade på att gå på fiskrestauranger och smaska i oss massa goda skaldjur. Annars gick ju resan ut på att hitta boende vilket jag gjorde efter att ha sett ca 6 olika varianter på hus och lägenheter. Det blev tillslut en lägenhet som ligger i Brookline, en mysig stadsdel strax utanför Bostons centrum. Jag valde den för att vi känner att vi vill ha närheten till att gå ut och fika, träffa massa kompisar till Klara, lätt att pendla kommunalt (20 respektive 100 m till 2 olika tunnelbanor). Även el och gas ingår i hyran vilket gör att det blir minimalt med jobb för oss. Efter ett antal år i hus känner vi att vi vill slippa allt fixande och extra tråkiga kostnader som det är med hus, även när man hyr. På vintern så kan det bli 1,5 m snö. Då är det ganska skönt att bo inne i stan och inte ute på vishan i ett hus. Bakom lägenheten ligger ett enormt fält med stor lekplats vilket kommer bli toppen för barnen. Ca 5 min bort ligger en stor park med en sjö, mysigt värre!! Skolorna är bland de bästa i USA i Brookline så Klara kommer få en toppenutbildning.

Brookline
Mitt labb var på åttonde våningen med havsutsikt, segelbåtarna kryssade för fullt ute på fjärden, underbart!! Fick även inlämnat anställningspapper på det enormt stora Mass General Hospital som ligger inne i centrala Boston, nästan så man tappade bort sig själv. Ja Boston är en otroligt vacker och mysig stad. Med massa strövområden, caféer, små och stora affärer och vatten överallt och hur mycket som helst att hitta på för en familj. Jag är helt övertygad att vi kommer trivas där.

Kramar
Lisa

1 kommentar:

Familjen Eklund sa...

Vi kommer å hälsar på!!

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna