onsdag 8 september 2010

Mäklare, usch!

Ja som ni säkert vet så har vi visningar här titt som tätt. Dom hade visning igår och ville ha en till idag. Men då fick HENRIK nog. Jag skrev ett brev till mäklaren och sa att det är INTE okej och får tillsvar detta.

Översättningen som kommer är från google så den är inte perfekt men ni förstår säkert hur liten man är ibland.




Kära Henrik och Lisa,

Även om jag förstår att du inte tycker visningar på huset, måste ni förstå att mitt jobb är att sälja fastigheten. Tidpunkten för visning är mycket viktigt eftersom det finns en "säsong" på fastighetsmarknaden och vi har bara några veckor kvar i år där köparna verkligen är aktiva.
Mr och Mrs Urdaneta har enats om att göra reparationer som behövs i hemmet när du reser. Jag har kommit överens om att inte ha öppet hus som jag normalt skulle schemalägga eftersom ni har bett mig att inte göra det.
Jag försöker att planera sändningar med mer än en grupp på samma gång så att jag bara kommer en gång per dag och inte tre eller mer i en vecka.
Vi minskade bara priset på detta hus och det finns nu många intresserade att se det. Ni måste förstå att vi har det här huset på marknaden för att sälja och vi kan inte sälja utan att visa! Ja, du har ett hyresavtal, men herr och fru Urdaneta också enats om att låta dig i förtid, debiterar dig ingen påföljd för detta. Den gängse praxis är att börja visa huset regelbundet med underrättelse, 60 dagar före utgången av ett hyresavtal.Du är bara 30 dagar kvar till avgången, jag måste verkligen visa huset.
Jag har tre personer som är intresserade och jag kan ställa dem alla i morgon i mitten av dagen. Det går bra om Henrik och flickorna är hemma, är detta inte ett problem.
Jag kan inte lova att inte visa huset igen tills du lämnar, som Henrik föreslog för då hur skulle jag då sälja de?
Jag hoppas ni har märkt att Meghan och jag försöker att vara så försiktig som möjligt i vår planering, vi försöker att ge så mycket uppgifter som möjligt och att schemalägga visning rygg mot rygg så är möjligt. Jag vet inte vad annat jag kan göra för att göra det lättare för dig. Återigen måste jag visa huset för att sälja den.
Vänligen bekräfta att jag kan visa i morgon, torsdag, kl 12:00 av dessa tre intresserade köpare.




Ja vad ska man säga. Det hela är att dom hållit på i snart 4,5 månad och visat huset, vi har bott i snart 10.


Som sagt TIGA är GULD och TALA är silver.

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna