fredag 17 september 2010

Lönar sig ibland med ett samtal

Ringde vårt bilförsäkringsbolag tidigare idag angående våran flytt. Jag fick en ny quote från Geico. Kostnaden var på $1700 för 6 månader. Nähä tänkte jag det blir ju 3400 på ett år gånger ca 7,20 = 24 400 kr för ett år för en bil försäkring. Hemma betalade man väl 6-7 tusen för ett år.

Efter ha ringt ett annat företag, Liberty fick jag en ny quote på 1753 för ett helt år, men det är ju halva priset jippi! Får nog bli den ska bara kolla noggrant en gång till med Geico för jag tycker det låter extremt med en sådan stor skillnad.


Men nu blir det att åka till ett museum med barnen i eftermiddag. Det som är kul är att Klaras kompis Manuella kommer också(hoppas Jag).

Bästa kompisarna !!!

1 kommentar:

Familjen Eklund sa...

Vi ska fixa bilförsäkring idag... men vi ska ta nån extra försäkring pga att vi inte har driving history. På så sätt kommer man ned i pris.

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna