lördag 4 september 2010

Intressanta objekt i Boston

Lisa skriver....
907 Main street, Winchester



22 Shepard Court, Winchester

Ja nu börjar det dra ihop sig för att åka upp till Boston och kolla på boende. På Torsdag åker jag till Boston och på Fredag (10/9) är dagen då jag ska hitta vårat framtida boende däruppe. Jag har kontakt med tre mäklare som ska hjälpa mig däruppe. Det som är viktigt för oss när vi kollar på boende däruppe är att det är bra skolor och lätt att pendla kommunalt, så vi bara behöver en bil. Problemet som har kommit upp när jag pratat med mäklare är att det finns en amerikansk lag som säger att om man har barn under 6 år så får man inte hyra ett hus som inte kan garanteras vara målat med blyfri färg. Eftersom Boston är en gammal stad så är det flesta husen så gamla att man inte kan garantera att de inte är målade med blyfri färg. Detta har lett till att vi börjar kolla lite
 mer i förorterna. Just nu har jag bokat in två visningar på nya hus/townhouse i Winchester. Winchester ligger strax norr om Boston och det tar bara 17 min för mig till stan med tåg (lite som Lerum). Eftersom det ligger så bra till stan så bor det mycket rika människor där så skolorna är toppen, bland det bästa i Boston så det ser bra ut. Ja ska bli spännande att få se Boston och hoppas att jag hittar något bra boende för oss. De här två husen ska jag kolla på. 


Kramar Lisa

                   

1 kommentar:

Familjen Eklund sa...

Hoppas att ni hittar något som ni gillar!!

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna