fredag 28 januari 2011

Böter igen ???

Ibland är det bra att ta kort.

Igår när jag hämtade posten så fanns det ett brev till mig. Violation Notice, böter igen vad har jag gjort nu. Öppnade kuvertet och läste.

Den 4 December 2010 hade jag åkt fel på Fast Lanen på motorvägen kl: 10:22:17. Fast Lane är en fil där man ligga och bara köra rakt fram ett antal mil om man vet att man inte ska ta av någonstans, bra grej borde finnas hemma kanske.

Ja i alla fall, 4 December det var en lördag så det måste ha varit Lisa tänkte jag som ska åkt till jobbet. Men efter ha kollat igenom våra December bilder i datorn upptäckte jag något. När jag kollade var det så att vi var på Julmarknad inne i Boston som Sweorna arrangerade. Jag hade tagit dessa 2 bilder mellan dessa klockslag och det kan ju nu inte stämma att vi var ute på motorvägen kl. 10:22:17 som denna böteslapp sa.
KL. 10:26:36




Kortet taget, kl.10:03:11

Här är böteslappen jag/vi fick !!!


Efter ha pratat med MassDot som dom heter och som har hand om böterna så sägar han att JAG måste ha varit ute på vägen då. För det är en militär kamera och den har inte gjort fel. Men jag har ju bevis på att jag inte var där. Då måste någon annan ha kört bilen. Då måste någon ha stulit bilen och ställt tillbaka den…..
Jag ger upp. Men han bad mig att skriva First Offense på lappen så skriver dom av den helt.

Men det betyder ju att jag erkänner. Vet inte om jag har lust till det. Ska kolla upp detta lite till faktiskt. Kan bli något för min granne som skriver i tidningen kanske. För i detta nu börjar jag bli lite irreterad…….

3 kommentarer:

Patrik N sa...

Kolla så klockan i kamern går rätt. Bar ett tips från sverige ;-) //Patrik

Fam Buvall. sa...

Säg inte det till dom bara Patrik……. Please!

Patrik N sa...

Jag lovar dyrt och heligt :-)

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna