måndag 31 januari 2011

Säng, kläder och trötta !!!

I lördags var vi i China Town, Boston. Jag kan väl inte rekommendera detta ställe, det var slitet och såg lite flummigt ut. Vi hade väl inte hört det bästa om stället så därför gick vi faktiskt in till Boston istället med barnen. Vi han väl gå och äta lunch sedan ville Klara hem och Nellie var trött. Så det var den mysiga stunden med att se civilisationen i Boston. Som tur var hade jag med mig lördagsgodis som hade kommit ända från Strömstad på tåget, så hemresan gick bra. Lisa var nämligen tvungen att jobba efter vi hade varit på stan och en tågresa med en trött Nellie är inte att rekommendera.  Men allt gick bra.


Söndagen skulle vi åka iväg för att köpa lite saker, men åter igen blev barnen trötta så vi fick väl med oss nästan ingenting. Lisa skulle behöva nya vinterskor och jag ett par träningsskor. Tränar i ett par ute skor som jag köpte i Miami. Men Lisa hittade lite nya kläder till Nellie i alla fall.

Äntligen har man några kort utan denna lilla napp som fortfarande ska vara i munnen. Vi har också gjort hennes spjälsäng till en vanlig säng. Hon har nämligen börjat klättra ut ur spjälsängen så för att hon inte skulle ramla ur den så gjorde vi detta.


Tjej med attityd
Vill du något, pappsen
Men fin e´ jag
Sluta nu pappa….








 Och Tänk snart fyller denna lilla tuffingen år……….



Ja just det jag var ute och tog en promenad på söndag förmiddag. Gjorde det istället för träna för att jag börjar känna mig lite dålig. Så ut och gå med dig. 

Jag han inte mer än ett par hundra meter så tittade jag ner i en snödriva och där log något svart. Det var en Iphone. Det gick en kille framför mig med sin hund så jag ropade på honom men han svarade inte så jag struntade i honom. Om det är hans så lär han ju snart ringa sin mobil för att kolla. Men det ringde inte…. 

Jo efter en liten stund ringde det och det var en tjej som sökte sin kusin. Men jag sa att jag hade hittat mobilen i en snödriva och om hon ville ha tillbaka den kan hon ju ringa så vi kan träffas. Så igår vid halv fem dök det upp en kille som sa att det var hans fru´s mobil och dom var otroligt tacksamma. Varsågod !! Han skulle skicka ett giftcard på sin favorit restaurang till mig som tack. Får se hur det blir med det. 
Men skönt att det slutade bra oavsett !!!

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna