måndag 10 januari 2011

Nytt igen...

Ja ni tycker kanske att utseendet på bloggen ändras ofta, men efter påtryckningar av några familjemedlemmar så var det dags igen för ett nytt utseende. Men jag får se idag om jag ändrar igen. Då är det ju bara jag och Nellie hemma. Nog om det.

Helgen som varit:

Fredagen:

Fredagen då hade ju Klara sin första playdate med Pizza kväll hemma. Lisa skulle ut med jobbet och efter ha pratat med Alex mamma på torsdags kvällen så sa hon att Klara bjudit in Alex på Fredagsmys till henne. Ja vad ska man säga, SJÄLVKLART får han komma. Efter några mat förslag så kom vi fram till pizza. Alex och Klara jublade. Så på fredag var det iväg att köpa pizza deg, jag hittade på WoolFoods en pizza deg. Den köper vi. Jaha hur kavlar man ut en pizzadeg utan kavel. Med händerna gick inte i alla fall, men jag hittade en papp rulle som jag mjölade in och det funkade väl så där. Men Pizzan blev godkänd och jag gjorde 2 men den 2:a blev kvar eftersom dom ätit så mycket chips innan. Fredag kvällen blev lyckad tyckte Klara och Alex mamma sa att Alex älskade pizzan så nu får man väl öppna pizzeria eller något.

Lördagen:


Började som fredagen slutade. Alex ringde på dörren vi halv tio så var det dags att leka igen. Men idag kunde dom bara leka en stund för Alex skulle iväg och Klara skulle på sin första födelsedags fest. Det var hennes klasskompis Lindy som fyllde 7 år. Vi var där i nästan 2 timmar på Lindys kalas och dom hade hur roligt som helst. Det firades på ett litet Lek & Busland, passar ju perfekt med 15 högljudda tjejer. Vilken volym det var, tur att man kunde gå in i köket och dricka kaffe. Lördag kvällen bestod av lugn och ro hemma bara med familjen.



Det bjöds på en enkel middag och jag och Lisa drack ett prisvärt vin som jag hittat på Trader Joe´s en Cabernet från Usa som kostar $ 2,99 ungefär 20 kr för 75 cl. Hur bra som helst så den får vi nu bunkra upp med i våran vin hylla som oftast är tom.

Söndagen:


Åkte vi iväg för att köpa träningskläder. Ja ni läser rätt. TRÄNINGSKLÄDER. Lisa har blivit medlem på ett gym som ligger i byggnaden bredvid henne på jobbet och tydligen fanns det ett i samma kedja inte så långt från där vi bor så där tyckte hon att jag skulle bli medlem.

Så det vara bara att teckna ett medlemskap och se glad ut. Nä det ska bli skönt att få träna lite faktiskt och få röra sig lite.

På eftermiddagen gick jag och barnen till puppabacken som Nellie säger. Hon är otrolig på att åka själv och Klara åker ju som sagt ensam också så för mig är det mest att hämta Nellie längst ner i slänten och upp igen. Men roligt tycker dom det är. Så det var tur att vi hittade dessa PUPPOR(pulkor)…..

Var e puppan tro ???

1 kommentar:

Bitte sa...

nästa gång du bakar pizza, kavla då med en tom vinflaska vill du ha tyngre kavel så fyll den med vatten, hur bra kavel som helst.
så mysigt ni har det , kram

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna