torsdag 17 februari 2011

Playdate

Just nu händer det inte så mycket direkt. Lisa jobbar som vanligt och barnen har sitt. Själv sitter man och kollar lite på vad jag ska göra med min kurs. Den börjar ju inte förrän 30 Maj så jag har lite tid att se över schemat. Men det ska bli kul måste jag säga.

Nellie sprudlar av energi just nu och längtar till Sue varje Onsdag och Fredag. För när vi väl kommer dit så tar hon av sig jackan direkt och går in och leker. Vi har ju som sagt en plats på ett dagis till hösten också tanken var att hon skulle gå mellan 8-12, men eftersom jag ska börja läsa på distans så har vi utökat den tiden. Så nu kommer Nellie att gå mellan 8-14:30 Måndag, Tisdag och Torsdag. Känns lite bättre för egendel eftersom det är en del att läsa. Samtidigt tror jag att hon behöver stimulansen från kompisar och fröknar på dagiset.

Här är vi lite trötta men….
Klara tror jag bara längtar efter sitt Februari lov nästa vecka. I för sig så tycker hon om skolan med sina kompisar men hon börjar bli lite trött och behöver ett lov. Som tur är så har vi ju Alex bredvid oss som hon kan leka med på dagarna och Nellie har Hanna.

Ana och Klara, skålen VAR full med Popcorn


Igår hade vi Klaras klasskompis Ana över på playdate. Detta var den lugnaste playdaten hittills, tror båda var trötta så det var bara att poppa Popcorn och sätta på en film så hade dom det bra en stund. Men när väl Popcornen och filmen var slut så var det dags att gå in på Klaras rum och leka. Och lekte det gjorde dom. Idag kom man knappt in i rummet. Ja saker överallt. Men kul hade dom och det är ju det viktigaste..

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna