torsdag 11 februari 2010

Dagarna går i rasande fart....

Idag har jag haft en trevlig dag. Efter jag lamnat barnen på skolan och dagis tog jag mig till Palmetto Golfbana.  Denna bana ligger en halvtimme soder om oss. Jag hade bokat en tid 09:30. Jag kom tyvarr lite sent men det gjorde inget, eftersom det var så lugnt. Jag hamnade i en boll med 3 galna amerikaner. Dom hade alla varit brandman, 2 av dom hade jobbat ihop och den tredje hade dom lart kanna på golfbanan. Alla 3 jobbade på golfbanan som volontarer och for det fick dom spela gratis. Dom jobbade 8 timmar i veckan. Jag kommer att kontakta klubben om dom behover flera volontarer. For det hade passat mig perfekt.

Barnen kampar på, imorgon ar det Valentine's Day i skolan så då ar det kalas. Har ar det valdigt stort. Hela veckan har dom sålt Valentine's kort på Klaras skola. Pengarna ska gå till 5:e klassarna som behover till sina aktiviteter. Idag har jag varit och kopt kort som Klara ska ha med sig till skolan for att byta med sina kompisar. Några med Hannah Montana och nagra med Spiderman. Hoppas det blir bra.


Denna veckan ar snart slut och det kanns som den precis har borjat. Det ar skola och dagis som galler under vardagarna. Det senaste vi har borjat med ar att trana engelska lasning med Klara på kvallarna. Vi har kopt ett program dar man anvander sig av datorn och bocker for att lara barnen att lasa. Klara tycker det ar jattekul och fattar mycket snabbt vilket har leder till att hon redan borjar kunna lasa meningar, fantastiskt!!

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna