torsdag 25 februari 2010

Parkera ar svårt.

Efter några dagar med underbart vader kom kylan idag igen. Just nu har vi 11 grader ute, kl 09:09. Men som vi vet kommer varmen och då ska vi inte klaga. Vi har haft några lugna dagar har så efter skolan har vi mest varit hemma. Nellie har badat i sin nya pool och Klara i den stora poolen. Jag håller på med att kolla lite kurser som finns har. Det ska finnas några via datorn som man kan sitta hemma och jobba. Kan vara skont att jobba hemifrån eftersom barnen ar på skolan och dagis och det ar jag som hamtar dom.

Igår nar jag skulle hamta Klara så vantade jag utanfor skolan i bilen som vanligt. Då kom en bil och skulle fickparkera. Det gick val bra tills han skulle kora ut igen for att backa till igen. På vagen ut horde jag bara en dunk. Man blir ju lite galen, sarskilt nar man vet hur krångligt detta land ar. Ut från den andra bilen kommer en aldre farbror och ar jatteledsen och nar jag frågar på min "perfekta" engelska, hur ska vi gora nu, svarar han QUE'!!. Han kunde inte ett ord engelska, bara spanska. Som tur var kom det en foralder till en unge i Klaras klass som kunde lite spanska. Jag undrade om man var tvungen att ringa polisen som MAN ska gora efter en liten olycka. Men han sa att for denna lilla sak kommer nog ni få boter båda 2?. Plus att bådas forsakringar kommer att bli dyrare. Stotfångaren hade blivit lite svart från hans bil, gubben hamtade en troja i sin bil och borjade gnugga forsiktigt. Till slut gick allt bort och det var ingen repa som tur var. Nu borjar jag forstå varfor alla bilar, ja kanske inte alla men många bilar ser ut som dom gor har i detta land.

Idag ska Nellie ha besok av lite djur på sitt dagis. Dom gor verkligen en hel del for barnen. Hon trivs ju fantastiskt bra med sina kompisar och sin nya froken. 

Nar jag lamnde Klara idag var det som sagt lite kyligt. 
Så nar Klaras froken, Miss J. Navarro oppnade dorren till klassrummet sa Klara, i'm cold, today till henne på klockren engelska. Wow tankte jag. Då sa froken hon ar jatteduktig. Stolt igen !!!

Kram.
Fam. Buvall

1 kommentar:

Bitte sa...

hej sötnos, vilken fin klänning du har,älskar dej kramar från farmor

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna