fredag 5 februari 2010

Klara 6 År



 Klara Eva Alice 6 år gammal. 




Denna lilla tjejen som foddes i Goteborg, som ett litet virrevarr har nu fyllt 6 år gammal. Man kan inte fatta att tiden har gått så fort. Det var ju inte lange sedan hon var såååå liten. Nu har denna tjej blivit lite storre. Flyttat till ett annat land, snackar snart amerikanska. Så nu får jag och Lisa lara oss ett 3:e språk som vi kan andvanda for att prata lite hemlisar...

Vi stod upp på kl 07:00 på morgonen for att sjunga for henne. Hon låg i sin sang och att vantade på oss. Sov, nej det gjorde hon inte men som alla barn låtsades hon. Jag, Lisa och Lilla Nellie sjong for henne. Vi hade med oss en liten macka och ett glas juice. Hon hade aldrig sett så många paket. 

Jippi en flojt !!!

Brev och kort fran slakt och vanner i Sverige. Hon var jatteglad for alla presenter, men den finaste var en liten rosa flojt. -Pappa, jag borja nastan gråta nar fick se att det var en flojt, sa hon i bilen på vag till skolan. Flojten var som sagt med i bilen nar vi åkte till skolan idag och hon gomde den i bilen for att ingen skulle se den. For hon ville spela på den nar jag hamtade henne idag på vagen hem.

Vi hade kopte en cykel till henne, aven den rosa med en rosa hjalm till. Hon blev tokglad over den. Så nu får vi trana, for den var utan stodhjul.


Nar kl var 13 idag åkte jag och Nellie till Klaras skola. Froken hade lovat Klara ett kalas i skolan. Dar dom skulle sjunga och få ha trevligt. Jag och Klara hade varit och bestallt 24 cupcakes tidigare i veckan som hon skulle bjuda på. Motivet var Bratz (amerikanska tecknade seriefigurer). Jag har varit och kopt 20 stycken juicepaket också som Klara bestallde av mig igår.  Nar jag kom till skolan hade jag med mig en hel del saker, men skolpersonalen var snalla och hjalpte mig med alla saker.
Klaras Bratz cupcake!!
Val inne i klassrummet, borjade festen. Aven lilla Nellie fick vara med for att fira sin stora systers forsta amerikanska kalas och jag kan saga att detta tyckte alla var jattekul.
Mums sager Nellie.

Sedan hade dom en tavling dar det gick runt en boll till alla under musik. Nar musiken stannade och den som hade bollen akte ut. Forsta omgången vann ??? KLARA såklart....
Jag vann !!!!
Jag tror att Klara uppskattade festen hon hade på skolan. Hon fick också grattis på fodelsedagen lappar av sina klasskompisar + hatt av sin larare, Miss Jessica Navarro. Nar det sedan var dags att sluta delade Klara ut sina klubbor till sina nya klasskompisar som hon nu har fått. Jag måste saga att efter ha varit har bara i 2 månader ar jag stolt over hur mycket engelska Klara kan. Hon gor sig verkligen forståd, det kunde man ju bara dromma om innan vi akte hit.

Ikvall har Klara bestamt att vi ska gå på TGI, den restaurangen har vi varit på forut och den ligger bara några minuters gångvag från oss.

Vi kan bara tacka alla som har skickat kort, ringt och på FB skickat grattis till våran Klara som nu ar
6 år gammal.

Har ar lite kort från skolan


Grattis våran alskade Klara, 
Mamma och pappa och Nellie alskar dig.
Kram
Fam Buvall

4 kommentarer:

Myspys och Pyssel sa...

...och faster älskar dig mest!!;) Gud va rörd jag blir när jag ser henne i skolan!! Hon e så tuff!! Pussa på henne från mig och säg att jag tycker hon e sååå duktig! Kram o puss faster, syster, svägerska Jessa

Bitte sa...

farmor gråter i hjäl sej,du skriver så bra henrik, så det känns faktiskt som jag är med.tänk så älskad hon är,"våran klara"av så många.Krama å pussa på henne,från farmor

Jag sa...

Det verkar som Klara hade en toppendag! :) Stora tjejen!

Vi försökte ringa flera ggr men fick inte tag på er, vi provar idag igen! Kramar från Moa med familj!

helena@stefan sa...

Stort Grattis Klara! Vi önskar att vi fick vara med och fira dig! Hälsning kommer med posten... Många kramar från Emmie, Meja, Stefan och Helena.

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna