måndag 18 oktober 2010

Amerika

Idag tänkte jag att det var dags att ta tag i att byta körkort och registrera om bilen. Kollade på deras hemsida och tog med mig allt som Jag trodde behövdes, men tji fick jag.

Jag hade med mig pass, visum papper, bilägare beviset, försäkringspapper, Svenska körkortet  och bevis på att jag bor i Boston, ja nästan allt som kan tänkas.

Men nu behövde dom det gamla visumpappret också och ett Denial letter från ett Social Security office och det tack vare att jag inte har ett Social Security nummer. Lisa har eftersom hon jobbar men det räcker inte för att jag ska få ett körkort.

Så imorgon får jag åka till Waltham som ligger 40 minuter här ifrån för att få ett Denial letter. Hoppas att det går FORT. Får bara kolla så dom också inte ska ha massa papper för att jag ska få ett sådant brev.

Hjälper mamma med äpplekaka
Annars idag har vi fixat tandläkartid till Nellie gumman. Så imorgon kl 09:30 ska vi var där, men hon bad mig komma 09:15 för att fylla i "lite" papper. När jag skulle kolla händerna så var det 7 eller 8 A4-sidor så vi får se….

1 kommentar:

Familjen Eklund sa...

Ta med dig samma saker som du hade med dig till körkorts-centret. Jag hade samma problem och var tvungen att ha med mig en massa papper för att få ett "Denial letter"....

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna