onsdag 20 oktober 2010

Körkort

IDAG hade jag med mig alla papper i alla fall till Körkorts stället. Men åter igen blev det inget körkort för min del. Nu börjar Henrik bli RIKTIGT trött på detta land. Jag hade visumet, passet körkortet bevis på adress och detta Denial Letter som jag och Nellie skaffade kl 9 imorse som saknades sist. När jag har lämnat fram allt och han kollat på mina papper säger han.

-Vilket är ditt tilltalsnamn
Tacka vet jag, ibland
- Henrik, säger jag.
- Men här står det Karl på passet och körkortet men på visumet står det Henrik.
- Ja men vi säger så i Sverige, Karl Henrik Buvall och tilltalsnamnet är Henrik
- Sorry kan inte godkänna det.

Nu blev jag arg som bara jag kan bli. Men höll mig ändå lugn. Då säger killen i disken. Tack för din hjälp?? Då svarar Henrik att du har inte hjälpt mig inte i alla fall.

Så nu får jag åka till ett annat körkortställe och se om jag kan få det där. Men det roliga är att Lisa behövde inte ens visa sina visumpapper.

Måste ju också tilläggas att idag när jag stod och väntade på att få mitt körkort var det en tjej som hade kört olagligt i 3 månader. Man har en månad på sig att byta körkort i Usa om man flyttar inom landet till andra stater. Men Hon fick sitt nya kort.

Detta land är underbart ibland…..

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna