fredag 22 oktober 2010

Äntligen är det på plats

Ja nu har vi varit här i 3 veckor och åter igen har det varit en hel del att göra när man flyttar i detta land. Men nu faller bitarna på plats. Idag har jag och Nellie varit och "besiktat" bilen eller vad det nu var. När vi ändrade Miami skylten till Massachusetts skylten var man tvungen att göra en inspection av bilen och den har vi gjort idag. Tog väl 10 minuter.

 Jag hittade en liten men enligt internet en seriös firma. Åkte dit fick köra fram bilen till garaget då undrade han var framskylten var. Den är inne i bilen. Då får vi skruva fast den. VA rakt i bilen, Japp sa han. NÄHÄ sa jag det gör vi inte. Så iväg till närmsta Chrysler handlare för att få tag på någon slags upphängnings anordning. In på verkstaden och han letade. Finns tyvärr inte till den modellen. Lisa blir galen tänkte jag om jag kommer hem med en skylt fast skruvad i fronten. Men det fanns ju inget annat göra. Så nu sitter den där, men jag fick en svartram runt om den med bilfirmans namn på i alla fall.

Så nu har vi båda fått nya körkört och bilen är godkänd för att köras i Boston/Brookline/Massachusetts.





Nu väntar familjen bara på mamma Lisa så vi kan ha lite fredagsmys vi också.

Inga kommentarer:

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna