torsdag 4 november 2010

Sverige

Igår bokade Lisa våran hemresa till Sverige. Flyget anländer till Stockholm den 9 Juli. Vi åker den 8 Juli från Boston via New York och sedan till Stockholm. I Stockholm måste vi till Amerikanska Ambassaden på måndagen för att förlänga våra visum och eftersom det tar nästan en vecka för dom att skicka våra pass där visumet sitter måste vi vara i Stockholm tills dessa har gjorts färdiga och vi ser att allt är som det ska vara. Vi orkar som sagt inte vara på västkusten och upptäcka att visumet är fel på något sätt. Då får vi bege oss till Stockholm igen, därav Stockholm första anhalten.


Anledningen att vi inte kommer hem till midsommar är att Klara har 5 snödagar? på sitt schema. Det menas med att om skolan stänger 5 dagar i vinter för för mycket snö så tas dessa igen midsommar veckan. Så vi vågade inte chansa på att det inte skulle bli några snödagar och det kan vara kul för Klara att uppleva en amerikansk skolavslutning. Hon missade ju den i Miami och var lite ledsen. Sedan ska det bli kul att få uppleva 4 Juli, i Usa.

1 kommentar:

Jag sa...

Tummen upp för det! Tänkte just på att jag måste planera in min semester så jag är ledig när ni är hemma.. men kom på att jag ju är hemma med lill-knatten då. :)

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna