onsdag 13 januari 2010

1:a dagen

Då har "Stora" Nellie får man väll säga, nu gått sin första dag i Pre-School här i Usa.

Jag och Klara lämnade henne vid halv nio tiden för att hämta henne kl 11.30. När jag skulle hämta henne då, sov hon så sott. Hon låg på en liten brits med en liten rosa filt over sig. Så jag åkte hem igen för att sedan vid 2 tiden hämta Klara och efter det åkte vi och hämtade Nellie. Nellie hade bara sovit en timme, så på kvallen var hon lite trött. Men enligt hennes fröknar hade det gått bra så länge dom underhöll henne, annars började hon gråta.  När vi hämtade henne jag och Klara var dom ute på en liten lekplats som dom har och när vi kom dit lekte hon för fullt med att åka rutschkana. När vi stod där jag och Klara kom det fram en liten tjej på 3 år och sa om Nellie, "she is adorable", man började ju gråta ju(nästan). Fröknarna tyckte vi hade jättesöta barn.  Men allt hade gått bra för henne och det känns ju tryggt för oss.

Igår när jag hämtade Klara så hade hon en klister lapp på handen. Jag frågade henne om vad är det. Hon visste inte, jag fick den av froken sa hon. Jag läste den lilla klisterlappen och på den stod det "Great jobb". Hon hade fått den när hon hade gjort sin läxa. BRA KLARA sa vi då.

När vi kom satte vi oss vid poolen och hade en liten frukt stund, mysigt var det.

Idag när vi lämnade Nellie var hon lite ledsen, men det kommer att ta några dagar för henne att lära känna sina nya kompisar och fröknar. Vi får som sagt inte vara med som man får hemma.
När jag och Klara väl kom fram till Klaras skola och klassrum så stod alla barnen inklusive fröken upp och lyssnade på Amerikanska nationalsången. Vi var nog lite sena. Men dom sjunger ju den varje morgon så en gång gör nog inget.

Kram. Fam Buvall

2 kommentarer:

Bitte sa...

vad roligt för nellie att få leka med kompisar.nu kanske du kan få egentid å oxå skaffa dej nån kompis, henrik. kram på er

Britta sa...

Nu börjar golfträningen, har hört att det finns en plats ledig nu på touren.... : )

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna