tisdag 5 januari 2010

Vardag igen.

Klara och Nellie har blivit förkylda båda 2. För mycket bad kanske. Vi har nu haft några dagar med lite kyligare väder, efter ha kunnat badat nästan varje dag så har temperaturen nu legat på 14-17 grader. På mornarna är det inte mer an 4-7 grader så då får man ta på sig varma kläder. Barnen har vantar och vinterjackor på sig till skolan, men dom kläderna har vi ju lämnat hemma så vi får stå ut for värmen kommer. Så kallt som det är nu har det inte varit sedan 2001 sa Klaras fröken nar jag lämnde Klara igår.
Klara hon kämpar på i skolan. Hon längtade tillbaka nu efter 2 veckors jul uppehåll. Igår gick hon bara rätt fram till sin stol och det var samma idag. När jag hämtade henne igår stod hon pratade med en tjej precis som dom förstod varann. Jag frågade Klara vad hon hette men hon kom inte ihåg och men hon var från Tyskland sa hon.

Eftermiddagen igår bestod av lite lek och att slänga all papp som vi samlat på oss efter alla Ikea grejor. Barnen hjälpte mig med detta. Det blev en hel hög, som lades utanfor huset bara, så kommer en lastbil och hämtar det.
Våran granne kom och hälsade på och frågade om hennes dotter fick leka med Klara någon dag, självklart sa jag. Klara trodde att dom skulle få leka med en gång så hon blev lite ledsen när så inte var fallet. Men efter en halv timme kom mamman ut igen och frågade om Klara ville leka nu. Jaaa sa Klara och sa hej då till mig och Nellie och gick med mamman över gatan. Så nu har Klara en kompis på gatan. Den lilla tjejen var 3,5 år. Nar sedan Lisa kom hem så gick Nellie och Lisa for att hämta klara och hon hade haft jattekul.

Kram Fam. Buvall

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Klara är grym!!

helena@stefan sa...

Gott Nytt År på er alla! Kul att Klara träffar kompisar och trivs i skolan! Viktigt som attan! Kram från Lidström i Lerum.

hagtornsvägen sa...

ja jag säger då de, "våran klara" hon är helt underbar, gråter ihjäl mej för att jag är för långt borta för en kram ;)sherai

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna