fredag 15 januari 2010

Jobbet och doktorsbesok

Idag gästspelar jag, Lisa, här på bloggen. Jag har fått mycket frågor om hur jag har det på jobbet så jag tänkte att jag skulle uppdatera dom som är intresserade. Jag jobbar nere i Down Town Miami på det stora sjukhusområdet här i Miami. Det är ett jättebra labb med trevliga kollegor, självklart finns det vissa mindre trevliga också, men dom behover man ju inte umgås med. Det tar mig totalt ca 25 min dörr till dörr att ta mig till labbet. Jag tar metrotåget som går på räls i luften till jobbet. Men man jobbar väldigt mycket här och denna helgen kommer bli nästan den första sen vi kom hit som jag inte jobbar något alls. Ska bli så skönt att umgås med min underbara familj och mysa i vårt fantastiska väder som har kommit tillbaka (25-30 grader C).

Som ni har förstått så trivs vi alla jättebra har och Henrik ska antligen ut på sin första golfrunda har i helgen!!

Nellie har idag varit hos doktorn med sin pappa och fått de obligatoriska gula och blåa halsodeklarationspapprena ifyllda + att hon fick två vaccinationssprutor. Men hon ska ta 3 sprutor till våran stackars lilla Duracell kanin. Här tar de mycket fler vaccinationer än vi tar i Sverige, sa för att Nellie ska få gå på dagis måste vi visa att hon fått alla sprutor eller att de är inbokade att tas snart. Det ar ju verkligen inte billigt att gå till läkaren har. Detta lilla besök kostade ca 3500 kr. Ja vissa saker gör att man inser hur bra vi har det hemma!!

Nu ska jag och min goa man ta ett glas vin och försöka hinna prata med varandra innan vi däckar i säng!!

Kram
Lisa

3 kommentarer:

Jag sa...

Hej,
Kul att få höra lita av dig också syster! :)

Va goa dom är när som sitter och äter äpple tillsammans!

Roligt för Nellie att få träffa lite kompisar nu också och för Henrik att få lite egentid.

Ha en mysig helg nu!

Kram!

Bitte sa...

kul att få höra av dej oxå lisanjut av ledigheten ihelgen ha de brarec

Myspys och Pyssel sa...

Det var inte så längesedan ni åkte...men jag tycker dom har blivit så stora:) Längtar efter er...nu sparas det så vi kan komma o hälsa på er!

Lisa! Va kul att du trivs på jobbet...du är duktig!

Henrik! Hoppas golfen gick bra och var trevlig!

Klara&Nellie! Faster Jessa älskar er och längtar ihjäl mig!

Puss o kram See you on Skype soon!

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna