torsdag 28 januari 2010

Vilken morgon.

Idag skulle jag "bara" fixa mitt korkort. Jag har ju bara ett temporart an så lange.

Forst så sov vi langre an vanligt så det blev lite stressigt på morgonen. Klara kom precis till skolan for att sjunga national sangen, sedan ivag for att lamna Nellie på forskolan. Dar får jag reda på att dom stanger kl 12:00 idag oops, våran hantverkare skulle ju komma och fixa vara maskiner idag mellan 09:00-12:00. Ja det loser sig tankte jag. Så efter Nellie åkte jag ner till Driver licens office, men vad hander, jag kommer i fel fil vid rod ljuset. Men nar det blev gront så byter jag fil. Framfor mig står en polis med motorcykel och vinkar in mig. Oops igen, tankte jag. Men han var på ett gott humor denna polis och gav mig bara en bot på $10 for att jag inte hade med mig ett agarbevis på våran registreringsskylt, annars hade det varit $149 i boter. Jag tackade honom och sa att han fick ha en bra dag.

Sen ringde Lisa och sa att alla delarna till våra maskiner inte hade kommit, så nu far vi vanta till eventuellt nasta vecka innan dessa ar lagade.

Sedan har Lisa ansokt om ett kreditkort som tydligen ar bra att ha. Men vi fick avslag eftersom vi inte hade någon kredit historia bakom oss. Latt att få om man inte kan få ett kredit kort??

Kram.
Fam Buvall.

1 kommentar:

Bitte sa...

stackars er, vilken dag! hoppas idag blir bättre, saknar er kram

Klara funderar

Klara funderar
Äntligen stora syster

Bloggintresserade

Disney World med Buvall´s

Våra resor i Sydafrika

Miami 2010

From 21 Maj 2011


Senaste 7 dagarna